La Universitat de València licita les obres de la nova planta de laboratoris del Campus d’Ontinyent per 843.000 euros

El Patronat de la Fundació Universitària Campus Ontinyent aprova un pressupost per a 2017 amb un augment del 25% respecte a enguany.

Jorge Rodríguez dona compte dels avanços realitzats per a fer realitat la implantació del Grau d’Infermeria el proper curs acadèmic.

La Universitat de València (UV) ha licitat per 843.190 euros les obres d’adequació de la planta soterrani del nou edifici del Campus d’Ontinyent, per tal d’ubicar a la mateixa dos nous laboratoris de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. Aquesta licitació, publicada la setmana passada al DOGV, ha anat acompanyada de la sol·licitud de la UV a l’Ajuntament de la llicència d’obres per a dur a terme l’actuació, que ha estat un dels punts abordats hui pel Patronat de la Fundació Universitària Campus Ontinyent en una reunió on també s’ha tractat altres aspectes d’interès, com els avanços realitzats per fer realitat la implantació del grau d’infermeria el proper curs acadèmic o el pressupost de l’entitat per a 2017, que s’incrementa en un 25% respecte a enguany (de 219.000 a 274.000 euros).
El president de la Fundació Universitària i alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, qualificava de “molt bona notícia” la licitació de les obres de la planta de 915m2 que restava buida a l’edifici del Campus, una actuació que tindrà un termini d’execució de 4 mesos una volta s’adjudique l’obra i que posarà a l’abast dels estudiants dos nous laboratoris, un d’Anatomia i Fisiologia, i l’altre de Biomecànica i Rendiment Esportiu. L’actuació forma part de l’acord entre Universitat, Diputació d València i Ajuntament d’Ontinyent que suposa la inversió de 1’4 milions d’euros en millores d’instal·lacions educatives i esportives a la ciutat, incloent 400.000 euros de la corporació valenciana i 200.000 del consistori ontinyentí per a les obres d’adequació de la pista d’atletisme i el camp de gespa del Poliesportiu Municipal.
Jorge Rodríguez també posava de relleu els avanços per a la implantació de la titulació d’infermeria en el curs 2017/2018, que estan ara a expenses de l’aprovació final a Madrid per part de l’Agència Nacional d’Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA): “era un dels nostres objectius prioritaris, i cada volta està més a prop de ser una realitat”, destacava.
El President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, i el Vicerector de Participació i Projecció Territorial, Jorge Hermosilla, coincidien en l’alcalde en destacar la importància de les darreres passes per fer realitat la quarta titulació, incidint en què “tots estem remant en la mateixa direcció per fer créixer el Campus”, un treball conjunt que torna a donar fruits, “ara amb una quarta titulació que és importantíssima”, destacaven.
La reunió d’aquest dimarts del Patronat de la Fundació Universitària servia també per aprovar els comptes de l’entitat per a 2017, que inclouen una aportació de més de 160.000 euros de l’Ajuntament d’Ontinyent i de 100.000 euros de Caixa Ontinyent. L’increment pressupostari en un 25% respecte a l’any anterior inclou increments respecte a 2016 en partides com el la destinada a la implantació de la titulació en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (d’acord amb el conveni signat al seu dia amb la Universitat de València), l’augment de la partida per a investigació i premis (de 9.000 a 15.000 euros) o les noves partides per a la implantació d’Infermeria (13.000 euros) i la Setmana Pedagògica (2.000).

Ontinyent obri una VI Universitat d’Hivern centrada en la innovació