Una conferència de Pablo Pineda obrirà el curs acadèmic 2017/2018 al Campus d’Ontinyent

El mestre, actor i escriptor amb Síndrome de Down oferirà una xerrada sobre educació inclusiva el proper divendres al Centre Cultural Caixa Ontinyent.

El mestre, actor i escriptor Pablo Pineda, primer europeu amb Síndrome de Down en obtenir un títol universitari, assistirà el proper divendres 6 d’octubre com a conferenciant a l’acte solemne d’Obertura Oficial del Curs Acadèmic de la Universitat de València 2017/2018 al Campus d’Ontinyent. Pineda, de 43 anys i diplomat en Magisteri, va ser guanyador de la “Concha de Plata” al millor actor al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià de 2009 per la seua participació en la pel·lícula “Yo también”.

Dóna conferències i ponències sobre la discapacitat i la seua experiència per tot el món, sobretot, per a llevar prejudicis i augmentar el coneixement i el respecte a la diferència. És autor de dos llibres, “El repte d’aprendre” i “Xiquets amb capacitats especials: Manual per a pares”, i va presentar el programa de Televisió Espanyola “Piensa en positivo”. A més a més, ha intervingut jornades de sensibilització internacionals en diferents països com Colòmbia, República Dominicana, Equador, i 7? països d’Europa. Aquestes activitats les desenvolupa en conjunt amb la Fundació Adecco para la que treballa.

L’Alcalde d’Ontinyent i President de la Fundació Campus Ontinyent, Jorge Rodríguez, assenyalava que “poder comptar amb Pablo Pineda per a obrir el curs universitari és una molt bona noticia, ja que és tot un exemple de com amb esforç, treball i voluntat de superació no hi ha límits, i conèixer més sobre la seua experiencia personal ens ajudarà a tenir major conciencia dels beneficis socials de la inclusió i l’aposta per la diversitat”, destacava.
Pineda participarà a l’acte d’inici del curs acadèmic 2017/2018 amb la xerrada “La diversidad en primera persona”. L’acte tindrà lloc al Centre Cultural  Caixa Ontinyent a partir de les 12:00 del migdia, comptant-se també amb les intervencions de l’Alcalde, el President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell i el rector Esteban Morcillo, al qual Jorge Rodríguez ha agraït “el seu treball i implicació per fer avançar any rere any els estudis universitaris a la nostra ciutat”.

El regidor d’Educació, Óscar Borrell, ha destacat “l’oportunitat que suposa comptar en una ciutat inclusiva com la nostra amb una persona com Pablo Pineda, exemple i defensor de l’educació inclusiva, en un Campus on a més comptem amb titulacions de carácter social com ara Infermeria o Magisteri, que precisament és el títol universitari que té Pineda. Estem segurs que la seua conferencia va a ser d’un gran interès tant per a l’alumnat del Campus com per al públic en general, que com sempre també podrà acudir a esta conferencia inaugural”, recordava.

La intervenció de Pablo Pineda dona continuïtat a la línia encetada als últims anys en la qual es compta amb destacats ponents per a l’inici del curs universitari, com ara l’ex secretari d’Estat d’Economia José Manuel Campa; el catedràtic de Filosofia del Dret i Política Javier de Lucas; el guanyador del premi Planeta Fernando Delgado; els Periodistes Iñaki Gabilondo i Julián García Candau, o la científica, investigadora i metgessa Anna Lluch.

El Campus de Ontinyent se estrena como sede del Grado de Enfermeria con la bienvenida al alumnado de la primera promoción